Rynek Infrastruktury
– Obecnie cały czas prowadzimy roboty żelbetowe – wyjaśnia dyrektor d.s realizacji kontraktów w firmie Gotowski, Paweł Pietraszak. Powstają korpusy przyczółków oraz kolejne filary.
Fundamentowanie trwa jeszcze przy środkowych podporach oznaczonych numerami 4 i 5, które znajdują się w nurcie rzeki. Jednocześnie rozpoczęliśmy produkcję konstrukcji stalowej, która tworzyć będzie pomost. – Te prace wykonujemy w naszym zakładzie konstrukcji stalowych w Bydgoszczy – oznajmia Pietraszak.
Gotowe elementy zostaną przetransportowane ciężarówkami na Lubelszczyznę i Mazowsze. Ich ciężar będzie dochodzić do 65 ton. Trwają już prace nad projektem montażu. – Zamierzamy montować konstrukcję pomostu po obu stronach Wisły i nasuwać ją podłużnie z użyciem specjalistycznych siłowników – tłumaczy dyrektor.
Ponieważ poszczególne podpory dzieli odległość ponad 100 m konieczne będzie wykorzystanie tymczasowego pylonu. Sprawi on, że nasuwany pomost będzie stabilny i nie powinien się uginać. Te prace ruszą po wakacjach.
Między innymi te zagadnienia będą poruszane również w debatach Kongresu Infrastruktury Polskiej (11 czerwca 2025 r. w Warszawie). Tematyka paneli skupi się na przygotowaniu polskich podmiotów na nową falę inwestycji w infrastrukturę transportową - od władz centralnych przez publicznych zamawiających i instytucje finansowe po generalnych wykonawców i projektantów. Wiele miejsca poświęcimy utrzymaniu dróg, inwestycjom na kolei, odporności infrastruktury transportowej, źródłom finansowania i zmianom prawnym.
Po więcej informacji, szczegółową agendę, listę uczestników i formularz bezpłatnej rejestracji zapraszamy na stronę wydarzenia.